Začali sme s treningami agility

02.03.2011 17:11

Po zimnej pauze znova sme začali trénovať. Ťeším sa ja a tešia sa aj psice. Samozrejme ako ináč na tréningoch nesmú chýbať naše deti, ktoré sa vždy na cvičák tešia tiež :-) Takže aj tam ostávam stále v prvom rade mama.

Terry sa snažím šetriť. Skočky jej dávam len na výšku small a počas jedného tréningu s ňou idem maximálne 2x, avšak behať s ňou prestať úplne nemôžem. Presvedčila ma o tom práve nedávno. keď som s ňou v daný deň nechcela ísť na parkúr, pretože predošlý deň sa mi zdalo, že akosi viac pokrivkáva, odbehla tam sama, začala skákať a na mňa hladela svojim veľavravným pohladom: "Tak čo, budeme už niečo robiť?" Dala mi jasne najavo že agility miluje. Navyše aj, ked´bežne poriadne nežere, po tréningu vždy misku doslova vylíže. O šťastnom pohlade v jej očiach ani nehovorím :-))

Bree je veľmi šikovná. Mám pocit, že čoskoro tomu psíčaťu nebudem stačiť. Zdá sa mi, akoby všetko nové, čo jej ukážem, ukladala okamžite do tej svojej hlavičky a snažila sa najbližšie použiť. Aj ked´toho nevie veľa, nerobia jej už teraz problém jednoduché sekvencie. Veľmi sa mi páči, ako sa na mňa na parkúre sústredí. Moja chuť učiť ju stále niečo nové je veliká. Kedže denne na cičáku byť nemôžeme, snažím sa s ňou pracovať aj mimo parkúr. Jedna z našich oblúbených hier je obiehanie stromov, na ktorom sa dá velmi pekne naučiť vedenie psíka. Myslím, že z nej bude šikovný pes agiliťák :-))

Zatiaľ ju učím na nizučkých prekážkach, myslím že nemá zmysel sa nejak ponáhlať. Predsa len je to ešte iba šteniatko, všetko vrátane kĺbov sa vyvíja a ja jej nechcem uškodiť tým, že ju nechám skákať vysoko. Navyše myslím, že je pre psa jednoduchšie sústrediť sa len na jednu novú vec, takže najskôr ju naučím hýbať sa na parkúre, neskôr jej budem dvíhať výšku skočiek.

Teraz si už iba želať, aby nám počasie naďalej prialo a mohli sme si užívať tréning, čo najčastejšie. A samozrejme musím na sebe pracovať, aby som to tým svojim babám nekazila :-))

Bree zatiaľ najnižšiu možnú výšku :-))